Content marketing

I mit arbejde med VILAs sociale medier, fandt jeg på en ide til noget content marketing, som ville ramme lige i vores målgruppe. Jeg udviklede tre plakater og fik taget fine og inspirerende billeder af hver af dem. Derefter lagde jeg det op på Facebook, og gav brugerne mulighed for at komme med deres mening på hvilken de bedst kunne lide. Det eneste de skulle gøre var blot at ‘synes godt om’ deres favorit. Derefter ville vi give en gratis download i høj opløsning, af den mest populære plakat. Det var en stor succes blandt vores brugere. Selve opslaget fik et organisk reach på 15.000 og mere end 11.000 post kliks. Samlet set fik opslaget mere end 900 ‘synes godt om’ og en del kommentarer og delinger oveni. Det skabte stor viral eksponering og gav vores brugere en god grund til at være del af vores community, foruden de tilbud, nyheder vedr. produkter som vi selvfølgelig også har stor fokus på.

En god udvidelse af denne ide ville være at gøre plakaterne salgbare, eller at involvere brugerne i f.eks. i afgørelsen af et printdesign til et produkt som de senere kunne købe.

Der er lukket for kommentarer.